Den här bloggen är till för Er som vill följa klass 6a i deras arbete.
Välkommen!

söndag 20 september 2015

Klassdisco klass 6a

Klassdisco klass 6a

På föräldramötet den 10/9 bestämdes att vi med gemensamma krafter skulle försöka ordna ett disco som kunde hjälpa till att tjäna lite pengar till våra barns klassresa. Jag och Marie lovade att vi skulle undersöka möjligheten att hyra matsalen på skolan. Detta är nu gjort och jag har nu bokat matsalen, kl 16-24, fredagen 16/10. 
För att få det hela att fungera krävs det att vi är ett gäng som planerar och genomför det tillsammans. På mötet hade vi idéer på hur det skulle gå till men ingenting bestämdes säkert och inget nytt planeringsmöte bokades.
Är det fortfarande så att vi vill detta? Hur många är villiga att ställa upp?
Mitt förslag är att man klassbloggen anmäler intresse (senast onsdag) och meddelar e-post/telefonnummer som man kan bli nådd på. 
Uppgifter som är kvar att planera/genomföra:
• Ordna stereo/högtalare/discjockey
• discolampor
• Fixa godis/chips/dricka
• Föräldrar som finns på discot
• Iordningsställande både före och efter discot
• Affischer/inbjudan
• Ett eller två disco? (låg- och/eller mellanstadiet)
• Osv
Detta är bara mina tankar. Har ni något annat förslag så funkar det säkert också…
Mvh
Jessica Leveau (Mios mamma)

37 kommentarer:

  1. Det låter jätte kul, synd bara att Vilma inte kunde va med, hon kom hem och sa "Mamma dom ska ha discot en dag innan vi kommer hem!" hoppas att ni får jätte kul.

    Mvh
    Yvonne (Vilmas mamma)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var otur. Men det är inte säkert att discot går att genomföra. Det har fortfarande inte varit någon som anmält sitt intresse.
    Med vänlig hälsning
    Jessica (Mios mamma)

    SvaraRadera
  3. Vi kan vara med där på kvällen och hjälpa till.
    Med vänlig hälsning,
    Anette (Antons mamma)

    SvaraRadera
  4. Hej här kommer klassens tankar:

    Vi kan göra inbjudan och kopiera upp. Ett förslag är att vi ber kompisar på andra skolor att sätta upp affischerna.

    Vi hjälper till att ställa iordning bord och stolar i matsalen.

    Vi lånar stereo och högtalare av Ingemar.

    Discolampor finns i matsalen.

    Någon av oss ordnar spellista på Spotify .

    SvaraRadera
  5. Vi hjälper gärna till på discot. Med vänlig hälsning, Linda och roger( Alice föräldrar)

    SvaraRadera
  6. Hej alla föräldrar och barn!
    Bra intiativ från klassen... Ni kan bidra med massor ju!
    Som jag förstår det så är det inte någon större uppslutning (Antons och Alice föräldrar har meddelat att de hjälper till under discot) bland oss föräldrar som vill eller kan ställa upp med att planera ett disco. Därför verkar det inte kunna bli något av det. Det krävs att man träffas och planerar tillsammans. Jag kan gärna vara med och planera och genomföra detta men vill ju inte göra det själv.
    Hur löser vi detta? Ska jag avboka lokalen igen?
    Mvh Jessica (Mios mamma)

    SvaraRadera
  7. Hej Jesica!
    Jag är Blendas mamma, jag vill gärna vara med att handla godis och chips .Du kan höra av dig så pratar vi mer.

    SvaraRadera
  8. Vi kan hjälpa till, dock inte mellan kl 16:30 - 18:30 eftersom båda håller pass på Friskis då. Agnes själv har handbollsträning 16 - 17:30 och kan komma efteråt.
    Mvh,
    Maria och Magnus

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Både jag och Ludvig hjälper gärna till med detta!
    Mvh Katrin

    SvaraRadera
  10. Hej vi kan gärna hjälpa till på discot mvh Linda och Rickard (Felicias föräldrar)

    SvaraRadera
  11. Vi kan gärna vara med på discot mvh Linda och Rickard (Felicias föräldrar)

    SvaraRadera
  12. HEJ. Mitt tidigare inlägg är ej med.. Jag hjälper gärna till. Kunde Kim fixa godis?
    Med vänlig hälsning Yvonne

    SvaraRadera
  13. Hej, mitt tidigare inlägg är ej med..? Klart att jag hjälper till! Med vänlig hälsning Yvonne.K

    SvaraRadera
  14. Hej igen!
    Det verkar som om vi blir några stycken då.
    Klassen verkar ju kunnafixa en del också. (Stereo, musiklista, inbjudningar och discolampor) Ok? Sara?
    Vi andra (föräldrar till Mio, Anton, Alice, Agnes, Rasmus, Felicia och Viktoria) får lösa det andra tillsammans och behöver träffas för att planera discot och upplägget.
    Vi kan förslagsvis ses hos oss på tisdag 29/9 kl 18.30. Finkar det?
    Annars får vi ha mailkontakt men då får någon annan vara samordnare i det...
    Finns det något annat förslag så återkom gärna med det.
    Mvh Jessica

    SvaraRadera
  15. Hej vi kan ej då för att vi ska till berga skolan på föräldrar möte men ni kan gärna träffas och sen meddela oss mvh Felicias föräldrar

    SvaraRadera
  16. Hej vi kan ej då för att vi ska till berga skolan på föräldrar möte men ni kan gärna träffas och sen meddela oss mvh Felicias föräldrar

    SvaraRadera
  17. Hej Föräldrarna!
    Så snällt att så många vill hjälpa oss med vårt disco/klassresa.
    Vi vill gärna ha två disco samma kväll. 17.00-19.00 för f-3 och 20.00-22.00 för 4-6, Tror ni att det skulle funka?
    Sara har ordnat med larm och ,stereo och lampor finns på plats i matsalen. En av er föräldrar ska kontakta Miro (vaktmästare) för att kvittera ut tag och nyckel. Kontakta Sara så ger hon nummer.
    Vi gör inbjudan i skolan när vi vet vilka åk och tider som gäller. Hur mycket ska inträdet vara? Vårt förslag är 30:-.
    Vi ordnar spellista, Agnes har spotify premium.
    Vi gör upp en ansvarslista över vilka elever som sköter kiosk, spotify,inträde, städning under kvällen(alla hjälps åt efter och innan att ställa iordning) och att gå runt på skolan för att bjuda in till discot.

    SvaraRadera
  18. Vi kan ej på tisdag. Med vänlig hälsning, Linda och Roger.

    SvaraRadera
  19. Filips klass ska spela upp en show på tisdag kväll, så vi kan ej då. Med vänlig hälsning, Anette

    SvaraRadera
  20. Då skippar vi träffen hos oss på tisdag. Många som inte kan...
    Vi får helt enkelt dela på uppgifterna utan att träffas.
    Jag räknar med att alla tar sitt ansvar och skriver här vad ni tänker att ni kan bidra med. Jag och Mattias är med på kvällen före, under och efter discot, vi kontaktar vaktmästaren för nyckel och tag.
    Upp till var och en att välja uppgift. Anteckna här i bloggen så att alla ser vilka uppgifter som finns kvar.
    Så hoppas vi på att det går att genomföra utan träff.
    /Jessica

    SvaraRadera
  21. Rogge och jag är med före, under och efter discot. Med vänlig hälsning, Linda och Roger

    SvaraRadera
  22. Mercedes Assarsson27 september 2015 kl. 20:11

    Hej tyvärr har jag inte haft tid att skriva men vi hjälper gärna till sätt oss på lista om vad som behövs göra. Mercedes o Sven (Edvins föräldrar)

    SvaraRadera
  23. Välj uppgift att utföra...
    Skriv upp i bloggen.
    Tänk gärna ut fler saker som behövs bestämmas och göras.
    Jag samordnar inte. Vi får hjälpas åt!
    / Jessica

    SvaraRadera
  24. Vi kan ta med kassaskrin och växel. Kanske någon mer som kan ta med lite växel? Mvh Anette o Stefa

    SvaraRadera
  25. Hej! Tror att mycket växel är bra, när Hjalmars klass hade disco kom de flesta barnen med hundralappar. Sedan fick vi tillbaka det mesta i kiosken... Vi kan handla läsk (Willys eller Ö&B). Skulle Blendas mamma handla godis? Vi kommer och lämnar av i matsalen kl 16 och sedan kommer vi tillbaka efter kl 18:30 och stannar resten av kvällen.
    /Maria

    SvaraRadera
  26. Hej vi kan stå i kiosken eller ta imot pengarna vid ingången mvh Linda och Rickard

    SvaraRadera
  27. Hej alla föräldrar och elever i klass 6a!

    Här kommer en liten sammanställning över vem som ansvarar för vad och framförallt vad som är kvar att fixa.

    Ordna stereo/högtalare/DJ
    Klassen fixar stereo och högtalare m.h.a. Ingemar. Klassen tar dessutom fram en spellista.

    Discolampa
    Finns redan på plats

    Godis/chips/dricka
    Föräldrar till Rasmus, Blenda, Micke och Agnes ordnar detta

    Föräldrar som finns på discot
    De som anmält sig ovan är Anton (x2), Alice(x2), Rasmus(x2), Mio(x2), Agnes(x2), Felicia(x2), Victoria och Edvin(x2). Det känns som om det är gott om föräldrar så förslagsvis delar vi upp oss i två grupper där de fyra förstnämnda får ansvaret att ställa iordning samt bemanna första discot. Den andra gruppen får då ta ansvaret för disco nummer två samt städning. Om det kniper i någon av grupperna får man helt enkelt ringa in från andra gruppen. Givetvis får man vara med på båda discona om man känner för det. Finns det fler föräldrar som vill hjälpa till är det välkommet!

    Affischer/inbjudan
    Klassen fixar. Vi behöver dock få upp dessa på skolorna i Eslöv.

    Ett eller två disco
    Det blir två. Discot för lågstadiet är 17:30-19:30. Mellanstadiediscot är 20:00-22:00. Vi har justerat tiden för lågstadiediscot något för att underlätta för alla att komma hem från jobbet.

    Växelkassa – insläpp samt kiosk
    Anton ansvarar. Meddela Anette eller Stefan om ni kan hjälpa till.

    Hämta/Lämna nyckel
    Mio

    Schema för bemanning av kiosk/inträde etc för elever
    Klassen fixar detta.

    Mvh Katrin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Skulle vara jätte glad om vi fick ta 1:a passet i stället. Någon som vill byta? Skulle inte Kim fixa godis på ÖB, se att det som ej såldes gick att lämna åter? Med vänlig hälsning Yvonne

      Radera
    2. Jag kan vara där hela kvällen Marie ( Melvins mamma) tar även med mig Maja ( Melvins storasyster)

      Radera
  28. Låter bra!
    Med vänlig hälsning, Linda och Rogge

    SvaraRadera
  29. Nu är planeringen igång för fullt.
    17.30-19.30
    Inträde: Blenda och Alice
    Kiosk:Här byter vi varje halvtimme: Hampus och Jasmine, Felicia och Mohamed, Mahmoud och Melvin, Micke och Emelie
    Dj. Agnes och rasmus
    Städning: Alla som inte har uppgift just då städar under kvällen. Violent och Aleksandar har ansvar för tomburkar.
    Dans: Blenda dansstop, alla ansvarar för att få igång dansen genom att dansa själv.
    20,00-22,00
    Inträde. Anton och Linnea
    kiosk: Agnes och Aleksandar, Edvin och Victoria, Nathalie och Violent, Sarah och Viktor
    Dj: Viktor och Mio
    Städning: alla
    dans : alla

    SvaraRadera
  30. Vilket härligt engagemang av er barn! Kul att se. Vi föräldrar kan ju lugnt rulla tummarna hela kvällen. Det här fixar sig ju galant...
    /Jessica

    SvaraRadera
  31. Oj!!! Förlåt har missat att skriva !!! Emelie kommer och är på discot, men jag och Pelle kan ej . Vi ställer däremot gärna upp med inköp av saker som behövs. Hör av dig Jesssica om vad vi köpa så fixar vi det. / Anna

    SvaraRadera
  32. Hej Anna!
    Jag vet tyvärr inte vad som behövs fixas mer med inköp. Det är ett gäng föräldrar som ansvarar för det (se i kommentarerna ovan). Jag har sett till att hyra lokal och att larma och låsa. Allt är uppdelat och jag samordnar inte. Kolla gärna med gruppen som sköter inköp...
    /Jessica

    SvaraRadera
  33. Nu har Kim ordnat så att ni kan handla på ÖB och allt som är i säljbart skick kan lämnad tillbaka .Gruppen som är ansvariga för inköp och bestämma dag med Kim då ni kommer och handlar. Xhevahire och Anna vet jag,ngn mer?Kontakta Kim på nr:073-65444112

    SvaraRadera
  34. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  35. hej mitt nr är 073-6544412/kim

    SvaraRadera