Den här bloggen är till för Er som vill följa klass 6a i deras arbete.
Välkommen!

söndag 18 augusti 2013

Välkomna hit till vår blogg!



Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt skön sommar och att ni alla fått njuta av det underbara vädret.
 En del har jag haft turen att träffa på badet, kul. Jag har badat massor i sommar tillsammans med min familj (Peter, Samuel,Vendela och Hedda) och övrig familj  i vår sommarstuga. Jag tror också att jag slagit personligt rekord i flest antal ätna glassar i sommar.
Nu är jag så  sugen på att få arbeta med er alla!  Det ska bli så kul att få lära känna er och arbeta tillsammans med er. Jag vet att vi har mycket kul framför  oss och tillsammans kommer vi att lära oss massor. Nu kör vi!

Idag har eleverna fått en planeringsbok med sig hem. Eleverna får en veckoplanering av mig varje måndag. Tanken med att planeringen skickas hem till er varje vecka är att ni ska ha möjlighet att tillsammans med ert barn gå igenom och planera upp veckans arbete. Eleverna behöver till en början stöd och hjälp, både från mig och er, för att hitta fungerande rutiner för att så småningom bli självständiga i sitt ansvarstagande. Jag vill att ni skriver under planeringen när den kommer hem. 
Detta för att jag ska kunna se att ni har tagit del av informationen. Planeringboken ska alltid finnas i skolväskan. Jag försöker ha så många fasta läxor ,som återkommer varje vecka, som möjligt men det kommer vissa veckor att tillkomma andra läxor .

Eleverna har även med sig ett kontaktkort hem idag. Det ska fyllas i med kontaktuppgifter till båda vårdnadshavarna och lämnas tillbaka till skolan så fort som möjligt. Det är viktigt så att vi kan kontakta er om det händer något.

Jag skickar med ett preliminärt schema hem. Eleverna kommer att ha samma lärare i idrott(Ann Ahrling), musik(Ingemar Tågerud) och slöjd (Helena Svensson textilslöjd) som tidigare. Med ett undantag, Torbjörn som är träslöjdslärare är sjukskriven och ersättare för honom är Sebastian Castello. 
I klassen kommer även Maja Hedlund att arbeta. Maja är klasslärare i 4b men kommer också att ansvara för matte och no i båda klasserna. Detta är fyra lektionstillfällen i veckan. Även Helena Svensson som tidigare arbetade i klassen kommer att finnas med vissa lektioner.

Om ert barn blir sjukt är jag tacksam om ni  sjukanmäler till skolan på är telefonnumret: 0413-64241. Det är viktigt att ni sjukanmäler era barn innan 7.45 så att jag inte behöver sakna någon och bli orolig 

Skolan tar inget ansvar för värdesäker. Om det är så att en elev måste ha mobiltelefon med sig,kommer mobilen att ligga i elevens väska inne i klassrummet. Den får alltså inte användas under skoltid.Behöver ni komma i kontakt med varandra så ringer ni eller sms :ar mig.
På torsdag 22/8, är det fotografering.
Föräldramöte är den 9/9 18.00-19,30 så boka gärna in det redan nu. Mer info. kommer längre fram.
Jag har längtat efter att få komma igång igen och extra mycket efter att eleverna ska komma.
Jag har hört mycket positivt om eleverna och ser verkligen fram emot att få vara en del av deras utveckling. Nästa vecka drar vi igång med läxor på riktigt och ni kommer att hitta läxorna både i planeringsboken och här på bloggen.Som alltid så här i skolstarten överöser vi er med information. Jag ska försöka att vara så kortfattad och tydlig som möjligt. Det är här på bloggen ni kommer att hitta all info och här ni kommer att kunna följa det dagliga arbetet. Vill ni ha info i pappersform är det naturligtvis inte några problem. Bara hör av er till mig så att jag vet. Är det något som är oklart eller något som jag skulle kunna ha nytta av att veta om era barn så hör av er. Vi ses!


Med vänlig hälsning Sara
tele: 0701760588

Mail: Sara.bjorck@eslov.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar