Den här bloggen är till för Er som vill följa klass 6a i deras arbete.
Välkommen!

fredag 15 augusti 2014

Tjohoo nu ses vi snart!

Nu längtar jag efter er allihop! Det är tur att vi snart ses, på måndag kör vi igång ett nytt läsår. På måndag morgon kommer Ann Ahrling att hämta er klockan 8.00 vid klassrummet för då är det er idrottstid. Ni ska inte ha med er idrottskläder utan hon vill att ni ska prata idrott. På torsdag ska ni däremot ha idrott som vanligt. 9.30 kommer ni ner till mig i klassrummet och då ska vi ha en mjukstart tillsammans.


På måndag får ni ett kontaktkort hem. Det ska fyllas i med kontaktuppgifter till båda vårdnadshavarna och lämnas tillbaka till skolan så fort som möjligt. Det är viktigt så att vi kan kontakta er om det händer något.

Ni får också hem lapp där eleverna erbjuds  läxhjälp måndagar och onsdagar 14.00-14.30.

Mellanstadiekören med Ingemar kommer att vara på tisdagar i år. Mer info om detta  kommer längre fram. 


Jag skickar med elevernas schema hem. Eleverna kommer att ha samma lärare i idrott(Ann Ahrling) och musik(Ingemar Tågerud). I  slöjd kommer det en ny pedagog  (Christina textilslöjd) . Torbjörn som är träslöjdslärare är sjukskriven och ersättare för honom är även det en nu pedagog , Anders 
Maja kommer att fortsätta att ha matten i klassen och Sara Unkel kommer att ha No.

Precis som förra terminen så måste ni sjukanmäla ert barn innan 7.45 till skolans telefon 0413-64241 eller till min privata  0701-760588. Nytt är att ni måste sjukanmäla varje dag eller berätta vilken dag ert ban kommer tillbaka till skolan. Detta bara för att ert barn inte ska gå iväg till skolan och jag inte saknar barnet för att jag tror att barnet är fortsatt sjukt. 
 
 
Skolan tar inget ansvar för värdesäker. Om det är så att en elev måste ha mobiltelefon med sig,kommer mobilen att ligga i elevens väska inne i klassrummet. Den får alltså inte användas under skoltid.Behöver ni komma i kontakt med varandra så ringer ni eller sms :ar mig.
 
Fotografering är 2 september
 
Föräldramöte är den 10/9 18.00-19,30 så boka gärna in det redan nu. Mer info. kommer längre fram.
 

Já ni vet hur det är nu i början, massa papper och information. Jag ska försöka att vara kortfattad och tydlig.
Vi ses snart, Sara
tele: 0701760588

Mail: Sara.bjorck@eslov.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar