Den här bloggen är till för Er som vill följa klass 6a i deras arbete.
Välkommen!

onsdag 18 juni 2014

Information från rektor om bemanningen till hösten

                                                                                 

 

 
TILL FÖRÄLDRAR MED ELEVER PÅ NORREVÅNGSSKOLAN F-6

 

Nyanställningar inför höstterminen är nu nästan klara, så här ser bemanningen ut:

 
Förkoleklasser:

Cecilia Olsson, Maria Kronkvist-Hallberg, Jadranka Lajic-Kutlesovska och Anna-Lena Niklasson.

Årskurs 1:

Ulla Månsson, Inga-Lill Walin, och Elna Hansson
Årskurs 2:
Åsa Nilsson, Ann Christensson, Caroline Svensson, Else Bergström-Olofsson och Ingrid Lindskog.

Årskurs 3:

Eva Gantell, Nina Kramer, Natalie Månsson, Edwin van der Does
Årskurs 4:
Emma Svensson, Davis Ursing, Carina Rasmussen
Årskurs 5:
Sara Björck, Maja Hedlund, Sara Unckel
Årskurs 6:
Ana Bogunic, Lena Karlsson, Kerstin Post
Fritidshemmet Gläntan:

Martin Lindsäter, Evi Ragnarsdotter,(en vakant)
Fritidshemmet Hyddan:

Marie Sjöström, Rickard Ferm, Maria Vilbern
Fritidshemmet Lyan:
Marie Olsson, Peter Björck, Ingrid Lindskog
Fritidshemmet Ängen:
Anna Cronqvist, Gordon Bevanda, Edwin van der Does

 


 
Med vänlig hälsning

 

Soffi Domefalk

Rektor

     

Hej alla blivande åk 5-elever och era föräldrar på Norrevångsskolan!        

Jag heter Sara Unkel och är en av era blivande lärare till hösten. Idag arbetar jag som legitimerad mellanstadielärare i Lund, i matematik, No och teknik. På min nuvarande skola har jag under de senaste par åren parallellt med min tjänst som undervisande lärare också arbetat i ett teknikprojekt. Detta tillsammans med rektor och en kollega. Vi har använt oss av  Naturskolan Lund som rådgivare.  Syftet med projektet var att utveckla vår skolas teknikämne och till viss del koppla ihop med utomhuspedagogik. I projektets regi har jag också fått förmånen att vidareutbilda mig i utomhuspedagogik vid universitetet. Bakgrunden till teknikprojektet blev möjligt tack vare att jag för ett par år sedan bollade en idé med rektor om att söka pengar hos Teknikföretagarna att utveckla vår teknik och att koppla detta till utomhuspedagogik.  Vi skrev ihop en ansökan och vi vann! Vi var en av 25 skolor i Sverige som 2012 fick 50 000 kr vardera av Teknikföretagarna för att utveckla vårt skolämne teknik. Nu är projektet sjösatt.  Detta är så klart något som jag bl a kommer att ta med mig och bl a arbeta vidare med era barn under det kommande läsåret, när jag nu tar tjänstledigt från min skola i Lund, för att komma till er underbara skola och lära känna era härliga barn och arbeta tillsammans med dem. Vi har ett spännande läsår tillsammans framför oss!

 

Om mig själv, jag är 48 år och bor med min familj, sambo (sedan 29 år) Mats , som arbetar som gymnasielärare i So-ämnen och vår son Alexander 13 år, i Dalby utanför Lund. På fritiden är vi schack-, basket- och tennisföräldrar då Alexander åker på träningar och matcher. Säkert något ni som föräldrar också känner igen!? Annars tar vår trädgård en hel del tid, helst nu när detta brev skrivs, ogräsets favorittid! Men sen kommer förstås belöningen när man kan ligga i hängmattan med en god bok och lyssna på fågelsång. Fritiden ägnas också åt en skön walking i den omgivande naturen till och i Skrylle eller gå på träning med damerna. Eller umgås med familjen och i goda vänners lag.

Väl mött till hösten!

Med vänliga hälsningar

Sara Unkel
 

     

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar