Den här bloggen är till för Er som vill följa klass 6a i deras arbete.
Välkommen!

onsdag 18 juni 2014

Glad sommar

Vilken intensiv sista vecka vi hade tillsammans. Ni var alla så modiga som kunde presentera delar av  vad vi arbetet med för era föräldrar. Det var många föräldrar och syskon som kom, fantastiskt kul! Det är så betydelsefullt för oss att ni vill veta vad vi sysslar med i skolan. Jag fick också äran att bjuda hem er till oss. Kul att ni har fått se var jag och min familj bor och att ni ville vara med och göra en tipsrunda som handlade om er.

Tack också för alla goa kramar från er föräldrar och barn på avslutningen. Det är den bästa belöningen på året. Tack också för allt gott att äta och allt fint att titta på. Jag känner mig verkligen speciell.

Nu har ni börjat ert långa ,härliga sommarlov. Ni ska bada, äta glass, sova länge, vara uppe sent, träffa nya kompisar, se nya platser och surfa på era Ipads lite. Men framförallt så ska ni ha kul och koppla av efter att ha jobbat hårt ett helt år i fyran. Så mycket vi har gjort. I femman väntar nya spännande uppdrag. Vi kommer att arbeta kvar i samma klassrum. Maja kommer tillbaka och jobbar med er i matte och No. Vi kommer också att få jobba med Sara Unkel. Hon kommer att arbeta i båda femmorna som resurs. Det blir toppen att vara fler vuxna som kan diskutera och reflektera med er. Kerstin kommer att ha bild med er en gång i veckan. Jag veeeeeeeeeet att jag är duktig(?!) på att rita och att ni kommer sakna det men jag vet att ni kommer att bli nöjda med att ha en superduktig bildlärare.

Så till sist, ett stort tack till alla er föräldrar för ett gott samarbete och framför allt tack till er 4a för att ni gjort ert allra bästa detta året. När vi ses igen är ni 5a.

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar